Značka LA ROCHE-POSAY oceněná za svou kampaň Skin Checker





Značka La Roche-Posay byla oceněná na Grand Prix de la Communication Solidaire za svou kampaň, která podporuje prevenci rakoviny kůže.



LRP AWARD

Ve středu 7. prosince 2016 převzal Maite Cristiani, International Deputy General Manager značky La Roche-Posay ocenění za 3. místo v kategorii „Cinema and TV“ v rámci soutěže Grand Prix de la Communication Solidaire. Značka La Roche-Posay získala ocenění za svou kampaň, která podporuje prevenci rakoviny kůže pomocí samovyšetření. Tento, 11. ročník Grand Prix byl otevřený pro všechny agentury, asociace, mezinárodní organizace, nadace či veřejné a soukromé instituce, které vytvořily a implementovaly komunikační kampaně v roce 2016.

Ocenění bylo udělené za vytvoření a šíření veřejné kampaně na prevenci rakoviny kůže, která tak lidem připomíná důležitost kontroly kůže. Cílem kampaně je nejen vzdělávání, ale také potenciálně zachraňovat životy! Nalezení potenciálních rakovinových skvrn ještě předtím, než přejdou do skutečné rakoviny kůže, pomáhá předcházet této smrtelné chorobě.

Podle Skin Cancer Foundation je rakovina kůže pomalu rostoucí globální epidemií, která se vyskytuje o mnoho častěji, než jiné typy rakoviny. To, co dělá tento typ rakoviny ještě víc unikátním je také fakt, že se mu dá předejít, protože až 86% melanomů a 90% ne-melanomů je způsobeno slunečním zářením. Pokud je rakovina kůže zjištěná s dostatečným předstihem, existuje až 90% možnost vyléčení (www.euromelanoma.org/intl/node/25 epidemiologický přehled). Detekce rakoviny kůže je o mnoho jednodušší než u jiných typů rakoviny, protože je viditelná na první pohled. Pokud budeme mít dostatečné znalosti a vzdělání, každý z nás bude schopný bojovat proti tomuto druhu rakoviny.

La Roche-Posay, dermatology doporučená značka si uvědomuje, že kampaně v oblasti veřejného zdraví je potřeba integrovat do rušných životů lidí. Navíc, každá rada musí být realistická, praktická, a pokud je to aspoň trochu možné, její použití musí být lehké a příjemné. Prvním kokem k „zachránění kůže“ je kontrola znamének. A to je důvodem, proč je La Roche-Posay průkopníkem se silným závazkem ke kontrole znamének, a to nejen u zdravotníků, ale také doma.  

Skin Checker je vzdělávací iniciativou, která může zachránit životy. Za posledních 15 let značka La Roche-Posay zorganizovala celosvětové „Melanoma dni“, kde si může široká veřejnost nechat zkontrolovat znaménka certifikovanými dermatology. V rámci Melanoma dní bylo diagnostikováno více než 280 000 případů. Od roku 2015 zavedla značka La Roche-Posay celosvětovou digitální kampaň, která zahrnuje 34 zemí, v rámci kterých se snaží zvýšit veřejné povědomí o rakovině kůže přes online platformy.

Kampaň Skin Checker od La Roche-Posay klade důraz na velmi jednoduchý odkaz, který má dopad na veřejnost: pokud vám na někom záleží, zkontrolujte mu znaménka. Masivní vliv na veřejné povědomí je nepopíratelný. Až do dnešního dne se do této iniciativy připojilo více než 80 miliónů. V roce 2016 se La Roche-Posay rozhodla ještě více posílit Skin Checker kampaň, a to díky neustálému vzdělávání. Protože je rakovina kůže potenciálním vrahem „skrytým na viditelném místě“ průběžná kontrola tak není dostatečná. Kontrola zabírá určitý čas, pozornost a znalosti, a to je důvodem, proč je ve videu roztomilé koťátko a dalmatin, kteří ukazují, jak a kde je třeba provést důkladnou kontrolu kůže…

Grand Prix de la Communication Solidaire byla vytvořená v roce 2005 díky Communication Sans Frontières (Komunikace bez hranic), a to s cílem ocenit profesionální komunikaci, stejně tak jako aktivisty v oblasti solidarity za kvalitu a etiku jejich práce.