L’Oréal představuje první aplikaci na světě, která pomáhá osvojit si jedinečnou firemní kulturu
Kariéra

V rámci strategického programu přijímání nových zaměstnanců po celém světě vyvinula skupina L’Oréal první mobilní aplikaci na světě, jejímž účelem je zprostředkovat nově přijatým zaměstnancům snadnější cestu k tomu, aby pochopili a osvojili si jedinečnou firemní kulturu v L’Oréal.

fit app

Tato aplikace je naprostým průlomem ve světě digitálních technologií. Skupina L’Oréal každoročně přijme 10 000 nových zaměstnanců mluvících 11 různými jazyky a ti mají nyní k dispozici svého vlastního „kapesního poradce“, který jim pomůže zorientovat se v bohaté a nenapodobitelné firemní kultuře L’Oréal.

 

Během roku 2016 probíhala spolupráce na vytváření obsahu této aplikace se skupinou nových zaměstnanců ve více než 30 zemích. Noví zaměstnanci poskytují otevřené a praktické rady prostřednictvím videí a článků o svých vlastních zkušenostech, v nichž popisují pozitiva i výzvy, které přináší jednotlivé prvky firemní kultury.

 

Aplikace obsahuje následující prvky:

 

• Uživatelé zde najdou několik sekcí s obsahem pokrývajícím nejrůznější témata, jako například podnikání, flexibilita, networking nebo spolupráce
• Každá sekce obsahuje kombinaci textu, obrázků, videí, osobních příběhů zaměstnanců, vědomostních kvízů a miniher
• Touto zábavnou formou sbírají body, až dokud se z nich nestane #CultureGuru
• Noví zaměstnanci plní reálné úkoly („mise“) navázané na jednotlivé sekce aplikace, a mají tak příležitost uplatnit své nově nabyté poznatky v každodenní praxi
• Tím, jak postupují v plnění úkolů, dozvídají se nováčci různá „firemní tajemství“ (zajímavosti, příběhy, mýty či legendy o skupině L’Oréal, které znají pouze „zasvěcení“)

 

 

 

Nováčci s touto aplikací pracují postupně – používají ji jen 5 až 10 minut denně během prvního měsíce svého zaměstnání ve skupině L’Oréal. Jelikož je zcela mobilní, mohou si noví zaměstnanci sami vybrat, kdy a kde se budou učit, a dokonce tak mohou činit i během tzv. „produktivních pauz“ během plnění každodenních pracovních úkolů, což L’Oréal důrazně doporučuje.

 

Aplikace sice sama o sobě nemůže plně vystihnout komplexní firemní kulturu, je však odvážným prvním krokem a zároveň velkým posunem vpřed ve světě digitálního vzdělávání. Dopady této aplikace se ještě zvýší, pokud je její využívání doplněno o další iniciativy efektivního vzdělávacího ekosystému skupiny L’Oréal, například o kulturní semináře, e-learning, hromadné otevřené online kurzy (MOOC), naučné hry, mentoring a teambuildingové programy.

 

Díky velkým investicím do zdokonalování svých strategií řízení a zájmu skupiny L’Oréal zůstat i nadále jedním z nejlépe hodnocených zaměstnavatelů současnosti představuje tato aplikace pro skupinu L’Oréal další velký krok k tomu, aby dokázala lépe přijímat nové zaměstnance po celém světě a pomáhala jim v integraci.